Zsírégető zóna tanulmány


Ebből a cikkből megtudjuk, hogy a zsírégető zóna tényleg létezik-e, vagy csak egy mítosz.

zsírégető zóna tanulmány

Továbbá azt is megtudhatjuk, hogy a súlyzózás tényleg annyira hatásos-e, mint ahogyan azt sokan állítják. Zsírégető zóna tanulmány az az oka, hogy a testünk több zsírt éget el, ha lassú tempóban dolgozunk vagy 90 perc edzés után.

Zsírégető tudományos

A zsírégető zóna, az alacsony intenzitású sebesség zóna nagyrészt egy csel, íme hogyan működik: Habár a lassúbb edzés során több zsírt égetünk el, a gyorsabb és nagyobb intenzitású edzéseknek is van értelme. Minden attól függ, hogy mennyi energiát fejtesz ki összesen. Az elméleti zsírégető zóna inkább egy mítosz, mintsem valóság.

zsírégető zóna tanulmány

A súlyzózás hatásosabb — vagy mégsem? Az izom több zsírt éget. A súlyzózást rendkívül sokan ajánlják, mint zsírégető segédeszközt, mert állítólag a plusz izom több energiát éget, tehát ha kifejleszted az izmaidat, és az előzőnél nagyobb izom-zsír arány alakul ki, akkor valószínűleg több energiát, és ezáltal több zsírt fogsz ledolgozni.

  1. Luna fx fogyni
  2. Hogyan égessünk még több zsírt? - 2. rész - Wellness - Élet + Mód

Ez igaz, az anyagcseréről szóló tanulmányokban is zsírégető zóna tanulmány. Bár valójában a különbség nem túl nagy; a legtöbb embernél plusz fél kilogramm esetében alig pár tíz kalóriával több zsír ég el. Ez azt jelenti, hogy nem is kell súlyzóznod?

zsírégető zóna tanulmány

Természetesen nem erről van szó, hiszen az egészségre és a teljesítményre nézve sok más előnye is van, ráadásul formásabb lesz tőle az alak. Csakhogy ezeket eltúlozták, és helyre kell hozni ezt a zsírégetős dolgot ahhoz, hogy a lehető legjobb súlycsökkentő és teljesítményű programokat hozhassuk létre.

Zsírégető zóna: tényleg létezik?

Rendben, tehát az extra izommal nem érünk el túl sokat, de mi van az utánégetéssel? Az utánégetés, mely igazából a gyakorlat elvégzése után megjelenő anyagcsere gyorsulását jelenti, egy valódi bónusz, hiszen nem csak edzés közben égetsz zsírt, hanem pihenéskor is.

  • Alacsony intenzitású aerob edzés: egyenletes, viszonylag alacsony pulzustartományban végezzük.
  • Kardiózd le magadról a zsírpárnákat! | Well&fit

Vége lesz valaha a mókának? Azonban nemrégiben újra átfontolták ezt az ötletet. A Journal of Sports Science A sporttudományok folyóirata egyik cikke szerint az utánégetés, bár sok előnnyel rendelkezik, mégsem olyan hasznos, mint azt először gondolták.

zsírégető zóna tanulmány

A tudósok ezt fokozott edzés utáni oxigénfogyasztásnak EPOC nevezik. Tehát a súlyzózást vagy a szaladást követő utánégésnek igenis vannak előnyei, csakhogy fenn kell tartani azt a bizonyos túlzott pisilő fogyás, ami rengeted munkát igényel.

Figyelembe kell venni azt is, hogy mennyi energia használódik el, főképpen pedig arra kell összpontosítani, hogyan működik a szervezetedben ez a felhalmozódás. Egy erőteljes vagy hosszú edzést követően a vér- és izomcukorszint sokkal alacsonyabb, mint kezdetben. Az alacsony zsírégető zóna tanulmány zsírégetésre ösztönzi a testet.

zsírégető zóna tanulmány

Ezért nem csak a zsírégetés, hanem a többi energia elhasználódási mód is fontos.